دکتر رستمی در گفتگو با ایرنا خبر داد: طرح ۹۸۶ واحدی شمس تبریز به زودی تکمیل می‌شود

دکتر رستمی در گفتگو با ایرنا خبر داد:

طرح ۹۸۶ واحدی شمس تبریز به زودی تکمیل می‌شود

تبریز – ایرنا – مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران گفت: شرکت هایی که برای مشارکت در تکمیل طرح ۹۸۶ واحدی شمس تبریز پیشنهاد داده اند برای تکمیل این پروژه مسکونی ۲۴ ماه فرصت خواسته اند.

مهدی رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه زمین این طرح در سال ۱۳۷۱ خریداری شده است، ۱۰ سال بعد پروانه ساختمانی آن اخذ و عملیات اجرایی آغاز شد اما با گذشت بیش از ۲۱ سال هنوز به اتمام نرسیده است.

وی ادامه داد: زیربنای کلی این طرح ۲۳۰ هزار متر مربع و زیربنای مفید حدود ۱۴۸ هزار متر مربع است که در چهار بلوک و هر بلوک شامل ۲ برج در دست ساخت است.

بهار سال آینده واحدهای مردم را تحویل می دهیم/ شرمنده مردم هستم

 

رستمی با بیان اینکه در سنوات گذشته ۱۴۳ واحد از مجموع واحدهای این پروژه را به مردم پیش فروش کرده اند، گفت: خریداران تمام تعهدات خود را انجام داده اند اما متاسفانه هنوز واحد خود را تحویل نگرفته اند و با هیچ جمله و اقدامی نمی توان ضرر و زیان آنها توصیف و جبران کرد.

وی افزود: شرمنده مردم هستم اما قول می دهم شرکت به تعهدات خود عمل خواهد کرد و بهار آینده با تکمیل بلوک A که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد ، واحدهای آنها را تحویل می دهیم و این کمترین کاری است که در حق این مردم باید انجام شود.

مطالبات شهرداری پرداخت شده و با پیمانکاران تعیین تکلیف شدند

مدیر عامل این شرکت با بیان اقدامات و کارهای انجام شده در ارتباط با این طرح در چند ماه گذشته، افزود: مطالبات شهرداری پرداخت شده و دستگاه های خدمات رسان نیز با دستور استاندار، برای اتصال انشعابات پای کار آمده اند.

رستمی ادامه داد: گاز وصل شده، پیمانکار آبفا در حال حفاری برای اتصال آب و فاضلاب مجتمع است و اداره برق نیز کارهای فنی را انجام داده و فیش ۱۶۰ میلیارد ریال از سوی این اداره صادر و از سوی شرکت تامین مالی شده است.

وی همچنین به تعیین تکلیف پیمانکاران فعال در این طرح اشاره کرد و گفت: در سنوات قبلی قرارداد برخی پیمانکار تعیین تکلیف نشده بود که مشکلات حقوقی برای طرح ایجاد کرده بود، با جلسه ای که با آنها برگزار کردیم ۹۰ درصد با پیمانکار به توافق رسیدیم و مشکلی از بابت پیمانکاران نداریم.

رستمی با بیان اینکه عمده ترین و بزرگ ترین مشکل این طرح در حال حاضر با آن روبرو ست مشکل تمدید پروانه و رعایت استانداردهای جدید آتش نشانی است که البته خود را مکلف به اجرای آنها می دانیم.

وی افزود: در مورد تمدید پروانه نیز با شهردار منطقه ۲ جلسه ای برگزار کردیم که فرصت ۲ هفته خواستند و قرار شد تا ریز محاسبات تمدید پروانه را در اختیار شرکت قرار دهند و پیش پروانه را صادر کنند.

وی ادامه داد: در صورت قطعی شدن مبلغ تمدید پروانه، در مورد نحوه پرداخت تصمیم گیری خواهیم کرد و به صورت نقدی یا تهاتری این مبلغ پرداخت خواهد شد.

وی افزود: منابع مالی اتمام پروژه از سوی سازمان تامین اجتماعی تامین شده است.

رستمی با بیان اینکه منابع مالی برای اتمام این طرح از سوی تامین اجتماعی تامین شده است، گفت: با دستور وزیر و پیگیری استاندار آذربایجان شرقی، تفویض اختیار برای اتمام این طرح اتفاق افتاده و این مجتمع با اولویت تکمیل بلوک A و در ادامه بلوک های C و B و D که به ترتیب ۹۵، ۷۵ ، ۴۰ و ۴۰ درصد پیشرفت دارند به اتمام خواهد رسید.

 ۱۱۰ هزار میلیارد ریال حجم طرح عمرانی شرکت در کشور است

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران حجم پروژه های عمرانی در دست اجرای این شرکت در کشور را ۱۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: بالای ۸۰ درصد این پروژه ها، مربوط به حوزه درمان است که در مناطق کم برخوردار و محروم اجرا می شود.

رستمی همچنین به طرح های این شرکت در استان های اذربایجان شرقی و غربی اشاره کرد و گفت: نوسازی بخشی از بیمارستان عالی نسب و جمع آوری آبهای سطحی این بیمارستان، طرح مطالعاتی بیمارستان جدید ۲۹ بهمن تبریز، ساختمان اداره کل درمان آذربایجان شرقی، شعب تامین اجتماعی ورزقان و ممقان، بیمارستان مهاباد، درمانگاه پیرانشهر، کلنگ زنی درمانگاه شاهین دژ و ساختمان شعبه یک تامین اجتماعی ارومیه از جمله طرح های این شرکت در این ۲ استان است.