دستور ویژه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست با مدیرعامل شرکت خانه‌سازی ایران؛ آغاز فرآیند تکمیل پروژه‌ی شمس تبریز

دستور ویژه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست با مدیرعامل شرکت خانه‌سازی ایران؛ آغاز فرآیند تکمیل پروژه‌ی شمس تبریز

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن تأکید بر ضرورت تسریع در تکمیل و اتمام پروژه‌های ناتمام گفت: تکمیل تعهداتی که در دوره‌های قبل ایجاد شده و به هر دلیلی ناتمام‌ مانده از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی است چراکه صیانت از حقوق ذی‌نفعان در حوزه‌های مختلف از اولویت‌های راهبردی ماست. مطابق پیگیری انجام شده و تأکیدات مؤکد وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر مرتفع شدن مسائل پروژه شمس تبریز، بخشی از منابع مالی پروژه تأمین شده، ابلاغ لازم جهت الزامات قانونی از هیئت امنا محترم و هیئت مدیره محترم سازمان اخذ شده، وضعیت پیمانکاران قبلی در حال پیگیری بوده و با همراهی خوب مسئولان و ذی‌نفعان معزز، وضعیت پروژه در بخش‌های مختلف نظیر انشعابات گاز، آب و برق در حال پیشرفت بوده و عملاً این پروژه که برای ۲۰ سال معطل مانده بود؛ آغاز شده است.

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت خانه‌سازی ایران، دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در جریان ۴۸ اُمین سفر استانی به‌همراه تعدادی از معاونین و مدیران این سازمان به استان آذربایجان‌شرقی، ضمن بازدید و بررسی شرایط پروژه شمس تبریز؛ در نشستی با دکتر رستمی مدیرعامل شرکت خانه‌سازی ایران و همچنین معاونین و مدیران سازمان تامین اجتماعی و مدیران استانی مربوطه گفت: تعهد به زمان‌بندی و برآورد پروژه‌های عمرانی از مهم‌ترین مسائلی است که تمام مدیران سازمان می‌بایست آن را مورد توجه داشته باشند. تسریع در تکمیل پروژه‌هایی که از دوره‌های گذشته باقی‌مانده حقی است که ادای آن موجب ایجاد و تقویت سرمایه اجتماعی می‌شود و خدایی ناکرده تأخیر آن نارضایتی ذی‌نفعان و ضمانت حقوقی و شرعی را برای تمام افراد مقصر در آن ایجاد می‌کند.

موسوی افزود: اراده و اولویت این دولت، توسعه خدمات است و توسعه خدمات تأمین‌اجتماعی هم به سمت مناطق کم‌برخودار و محروم بوده است و سعی می‌کنیم طرح‌های توسعه‌ای بیشتری در این مناطق به بهره‌برداری برسد. با تأکیدات رئیس‌جمهور محترم حرکت‌ در مسیر ارتقای خدمات در بخش‌های مختلف ادامه خواهد یافت و وزیر محترم هم این را به‌عنوان وظیفه و مأموریت اصلی به ما ابلاغ کرده‌اند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با مروری بر بخشی از اقدامات عمرانی سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم گفت: در حال حاضر این سازمان ۵۷ پروژه عمرانی در حال احداث در حوزه درمانی سراسر کشور و ۱۵۰ پروژه نیز در دست طراحی و توسعه دارد. امسال ۱۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های درمانی و عمرانی در بودجه سازمان تعیین شده که این عدد در آغاز دولت سیزدهم ۴۵۰۰ میلیارد تومان بوده و این نشان‌دهنده اولویت و اهمیت دولت به توسعه خدمات است.
وی با اشاره به مشکلاتی که در دولت‌های قبل باعث شده تا پروژه شمس تبریز با تأخیر و توقف ۲۰ ساله همراه شود، گفت: مطابق پیگیری انجام شده و تأکیدات وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر مرتفع شدن مسائل این پروژه، بخشی از منابع مالی پروژه تأمین شده، مقدمات و الزامات قانونی از هیئت‌امنای محترم و هیئت‌مدیره محترم سازمان اخذ شده، وضعیت پیمانکاران قبلی در حال پیگیری بوده و با همراهی خوب مسئولان و ذی‌نفعان معزز، وضعیت پروژه در بخش‌های مختلف نظیر انشعابات گاز و آب و برق در حال پیشرفت بوده و عملاً آغاز شده است.

موسوی در پایان ضمن تأکید بر تسریع در تکمیل و اتمام پروژه‌های ناتمام، دستورات و هماهنگی لازم برای پیشبرد ویژه این پروژه را صادر کرد.