در دیدار مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با جمعی از فرزندان و خانواده شهدای این سازمان مطرح شد: اولین خواسته شهدا از ما پاسخگویی درست در قبال مسئولیت است
در دیدار مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با جمعی از فرزندان و خانواده شهدای این سازمان مطرح شد:

اولین خواسته شهدا از ما پاسخگویی درست در قبال مسئولیت است

جمعی از فرزندان و خانواده شهدای سازمان تأمین‌اجتماعی در دیدار با مدیرعامل این سازمان، با اهدای لوح تقدیر، از تلاش‌های تأمین‌اجتماعی در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا تجلیل کردند.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی در این جلسه که با حضور رضا رحیمی‌نسب مدیرکل و دبیر شورای مشاوران وزرا در دستگاه‌های اجرایی، مسعود آزادی مشاور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در امور ایثارگران و جمعی از فرزندان و اعضای خانواده شهدای همکار سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن تبریک به‌مناسبت در پیش بودن دهه مبارک فجر، گفت: دهه انقلاب، دهه قدر است و به تعبیری همه اموراتمان را مدیون این حرکت تاریخی امام (ره) هستیم که هندسه و جغرافیای قدرت را در جهان از شرق‌گرایی و غرب‌گرایی و اتکا در بستر مادی بشریت، تغییر داد.

میرهاشم موسوی افزود: استقلال، آزادی و عدالت، مؤلفه‌هایی است که در گفتمان امام و انقلاب، جهت‌های اساسی را در کل جهان نشان داده و به‌وضوح آثارش در جهان مشهود است. مؤلفه مهمی که در بستر تحولات منجر به شکل‌گیری انقلاب اسلامی تداوم داشت و زمینه‌ساز پیروزی انقلاب شد، روحیه شهادت‌طلبی مردم مسلمان ایران بود. اهمیت عنصر شهید، خانواده شهدا و فرزندان معظم شهدا به این شهادت‌طلبی است که در گفتمان امام و گفتمان دینی به نوعی احیای دوباره بشریت را رقم زد.
موسوی همچنین گفت: امروز این روحیه شهادت‌طلبی و شهادت‌گرایی در غزه‌ای که به لحاظ جغرافیایی و جمعیت، شاید بسیار کوچک به نظر آید، همه جهات و جریانات را به سمت خود جلب کرده است. این مقاومت و روحیه شهادت‌طلبی؛ خواب را از چشمان آنهایی که مقابل انسانیت و در مقابل حرکت در مسیر کمال ایستاده‌اند، ربوده است.
وی افزود: به گفته وزیر محترم کار و رفاه اجتماعی، امروز کودکان خردسال ما خطبه‌هایی می‌خوانند که بسان خطبه حضرت زینب (س) خواب را از چشمان غاصبان ربوده است و این یکی از دستاوردهای مهمی است که انقلاب در قرن اخیر به جهان تقدیم کرده است.
موسوی با بیان اینکه شهدا در بالاترین قله ایستاده‌اند، گفت: به همین نسبت خانواده‌های معظم شهدا نیز در بالاترین قله هستند. به تعبیر فرمایشات حضرت امام خمینی”‍‌آن بهترینی که در بالاترین قنوت انسان است، مقام شهادت است”. همچنین به تعبیر شهید بزرگ حاج قاسم سلیمانی، شهید قبل از اینکه شهید بشود، شهید می‌شود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار امیدواری کرد به برکت خون شهدا، مسیر و شرایطی فراهم شود که به خوبی در مقام عمل از ارزش‌ها و دستاوردهای شهدای عزیز صیانت کنیم. اگر امروز شهدا حی و حاضر بودند اولین چیزی که از ما می‌خواستند این بود که مردم‌داری و پاسخگویی را در مقام مسئولیت به درستی انجام دهیم. شهدا در مسیر دین، قرآن، خدمت به مردم و پاسداشت وطن جان خود را فدا کردند.
وی افزود: اجرای ماده 51 قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران، تبدیل وضعیت استخدامی همکاران ایثارگر و اقدامات مختلف دیگر برای تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، کمترین اقدامی بود که سازمان تأمین‌اجتماعی باید به‌عنوان وظیفه خود در قبال این عزیزان انجام می‌داد و ما همچنان بدهکار خانواده‌های عزیر شهدا و ایثارگران هستیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی با این گستردگی، سازمانی با سرمایه اجتماعی است. سازمانی که بسیار مهم است و می‌تواند رضایت مردمی را از طریق تحقق عدالت و خدمت‌رسانی مطلوب ایجاد کند. همه ما وظیفه داریم به تعهداتمان عمل کنیم و خدمت‌رسانی به مردم را به درستی انجام دهیم و تنها در این صورت است که قدم در مسیر شهدا گذاشته‌ایم.
وی ادامه داد: عظمت و عزت نفسی که خانواده شهدا دارند، ستودنی است. اعتراف می‌کنم همواره مهم‌ترین دغدغه و نگرانی که در ذهن دارم، کم‌کاری و قصور در رابطه با خانواده‌های این عزیزان است. بایستی به معنای واقعی در مسیر شهدا حرکت کنیم و قدر خانواده آنان را به جا آوریم.