با حضور وزیر کشور و در هفتمین روز از دهه مبارک فجر انجام شد؛ بهره‌برداری از درمانگاه تخصصی بیمارستان تأمین‌اجتماعی ثامن‌الائمه (ع) بجنورد
با حضور وزیر کشور و در هفتمین روز از دهه مبارک فجر انجام شد؛

بهره‌برداری از درمانگاه تخصصی بیمارستان تأمین‌اجتماعی ثامن‌الائمه (ع) بجنورد

بهره‌برداری از درمانگاه تخصصی بیمارستان تأمین‌اجتماعی ثامن‌الائمه (ع) بجنورد در هفتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد. این درمانگاه در زیربنای چهار هزار و ۶۵۰ متر مربع احداث و برای ساخت و تجهیز آن بالغ بر۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی؛ در آئین بهره‌برداری از این مرکز درمانی، احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات احداث 1000 پروژه در استان خراسان شمالی، گفت: یکی از پروژه‌های خوب استان، همین درمانگاه تخصصی است که توسط سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان خدمات سلامت و عمده‌ترین خریدار خدمات سلامت در کشور؛ احداث شده و به بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) بجنورد اضافه شده است. سازمان تأمین‌اجتماعی از گستردگی خدمات بالایی برخوردار است و جامعه هدف گسترده‌ای نیز دارد.

وزیر کشور افزود: توسعه ظرفیت‌های خدمات سلامت در کشور، کمک زیادی به مردم عزیزمان می‌کند که بتوانند راحت‌تر و بهتر به خدمات سلامت و خدمات درمانی دسترسی داشته باشند. در کشور هم در این دو سال کارهای بسیار ارزشمندی توسط وزارت بهداشت و سازمان تأمین‌اجتماعی صورت گرفته و رشد قابل توجهی را در حوزه افتتاح بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های جدید شاهد هستیم.
وی همچنین گفت: یکی از کارهای مهم در کشور، همین خدمات سلامت و درمان هست که بتواند نیازهای مردم عزیزمان را پاسخگو باشد و بحمدا… حرکت خوبی در این دولت آغاز شده و بخش خیرین هم در کنار دولت بسیار فعال بوده و دستاوردهای خیلی خوبی داشته‌ایم.
براساس این گزارش، در مراسم بهره‌برداری از درمانگاه تخصصی بیمارستان تأمین‌اجتماعی ثامن‌الائمه (ع) بجنورد، همچنین مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در تأمین‌اجتماعی در دو حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم به بیماران بیمه‌شده خدمات درمانی ارائه می‌شود و جمعیت تحت پوشش خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی، معادل بیش از نیمی از جمعیت کشور یعنی 53 درصد جامعه را تشکیل می‌دهند.
دکتر مهدی ناقوسی افزود: در حوزه درمان مستقیم؛ سازمان تأمین‌اجتماعی درحال حاضر 404 مرکز درمانی در سراسر کشور دارد که شامل 84 مرکز بیمارستانی با 11 هزار تخت بستری است و کلیه خدمات درمانی در این مراکز به‌صورت رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.
وی همچنین گفت: در حوزه خدمات بستری، در سال 1401 قریب به یک میلیون نفر بیمار در بیمارستان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور بستری شدند. در حوزه خدمات سرپایی نیز 320  مرکز سرپایی در سراسر کشور داریم که بیش از 167 میلیون مراجعه به این مراکز در سال 1401 صورت گرفته است.
دکتر ناقوسی افزود: جهت ارتقای کمی و کیفی حوزه درمان در سازمان تأمین‌اجتماعی مرتباً در حال فعالیت هستیم. در سال گذشته حدود 1000 تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های بستری در قالب سطح‌بندی اضافه شد که بخشی از این افزایش در قالب نوسازی بیمارستان‌ها است و در حوزه نوسازی بیمارستان‌ها؛ امسال مهمترین پروژه در حال پیگیری، بیمارستان فیاض‌بخش تهران است که با 550 تخت به بهره‌برداری خواهد رسید. در حوزه خدمات سرپایی نیز در حال طراحی و ساخت بیش از 100 پروژه هستیم. در همین بیمارستان، مراحل بازسازی و توسعه بخش اورژانس نیز شروع شده که در زمینی به متراژ 1350 متر و 60 درصد پیشرفت فیزیکی، در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و واحد آزمایشگاه بیمارستان نیز بازسازی خواهد شد.
مهرزاد اکبرپور، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم گفت: به میمنت دهه مبارک فجر، شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مختلف درمانی توسط سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور از جمله فیروزآباد، شاهین دژ و… هستیم.
وی افزود:  133 پروژه عمرانی بزرگ در سطح کشور در طی دو سال و نیم، به وسیله خادمین مردم در تأمین‌اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم بهره‌برداری شده و 52 سفر استانی در اقصی‌نقاط کشور توسط مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به‌همراه معاونین جهت توسعه خدمات به مناطق محروم انجام شده است و در این سفرها مشکلات جامعه هدف سازمان را رصد کرده‌ایم تا بتوانیم با بررسی‌های دقیق و کارشناسی، خدمات خود را ارتقاء دهیم.