با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی انجام شد؛ افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی چناران در آخرین روزهای هفته دفاع مقدس

با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی انجام شد؛

افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی چناران در آخرین روزهای هفته دفاع مقدس

در سفر استانی میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به استان خراسان رضوی، ساختمان جدید درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی چناران صبح روز پنج شنبه 8 مهرماه در مراسمی با حضور رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران و جمعی از مقامات استانی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران، در این مراسم با حضوردکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی،  حجت الاسلام گنابادی نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی، حسین امامی راد نماینده مردم چناران و گلبهار در مجلس شورای اسلامی، محسن مهابادی فرماندار چناران و حجت الاسلام مظفر تاجی امام جمعه چناران، مهندس عبدالرضاکرد  رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

در این مراسم  مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، هفته وحدت و ولادت با سعادت رسول اکرم حضرت محمد(ص)  و امام جعفر صادق(ع) بیان نمود: توسعه خدمت در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه درمان و سلامت در دولت سیزدهم، از سوی ریاست محترم جمهوری و نیز وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تأکید بوده و برنامه‌های تحولی متعددی برای توسعه خدمات در سازمان تأمین‌اجتماعی در این دوره مدیریتی در حال پیگیری است.

به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،  مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: دیروز سالگرد ابلاغ دستور مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین بود و لازم است که همه مسئولان، به موضوع تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی و امیدآفرینی در بین مردم توجه ویژه داشته باشند. هدف و آرمان حکمرانی تأمین‌اجتماعی، ایجاد رضایت و اعتماد عمومی از طریق ارائه خدمات مطلوب است. از دستاوردهای نظام مقدس اسلامی در این حوزه شاید لازم باشد مجدداً تکرار کنیم درحالی‌که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 20 درصد از جمعیت 30 میلیونی کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند، درصد پوشش بیمه‌های اجتماعی در حال حاضر به 73 درصد جمعیت 85 میلیونی کشور توسعه یافته است. همچنین با تأکید رئیس‌جمهور دولت انقلابی سیزدهم، همه اقشار فاقد بیمه درمان در این دولت تحت پوشش بیمه درمان قرار گرفته‌اند و نسبت پوشش بیمه درمان در کشور حدود 100 درصد جمعیت کشور است.

 موسوی افزود: در سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر حدود 46 میلیون نفر تحت پوشش خدمات سازمان هستند و با توجه به اینکه کل جمعیت برخی کشورهای جهان به 5 میلیون نفر هم نمی‌رسد، می‌توان گفت که معادل جمعیت بیش از 9 کشور جهان، تحت پوشش این سازمان هستند.

وی با اشاره به افزوده شدن بیش از 15 هزار تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت نظام سلامت کشور در دولتی سیزدهم و نیز یادآوری برخی دستاوردهای اقتصادی دولت، گفت: دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی در این دولت نیز بسیار مهم و پررنگ بوده است و تأدیه 250 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی در این دولت آن هم در قالب سهام شرکت‌های با وضعیت مطلوب، بی‌سابقه بوده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین افزود: در گذشته در سازمان شاهد آینده‌سوزی در قالب اسقراض بی‌رویه از نظام بانکی برای پرداخت تعهدات سازمان بودیم اما با راهبردهای تحولی پیگیری شده در این دولت و بهبود شرایط منابع، در حال حاضر به آینده‌سازی و تضمین تعهدات آتی سازمان می‌اندیشیم. در سال گذشته 106 هزار میلیارد تومان بدهی انباشته سازمان به نظام بانکی که از دوره قبل بر زمین مانده و سازمان را به اَبَربدهکار نظام بانکی تبدیل کرده بود، تسویه شد که در تاریخ کشور و تأمین‌اجتماعی، این حجم از تسویه بدهی بانکی بی‌نظیر بوده است.

وی همچنن گفت: در 2.5 سال گذشته با جذب بالغ بر 2 میلیون بیمه‌شده جدید، منابع پایداری در حد 49 هزار میلیارد تومان به منابع سازمان افزوده شده که اگر اقدامات تحولی و حمایت دولت مردمی و مجلس انقلابی نبود و این دستاوردها رقم نمی‌خورد و کماکان تعهدات ماهانه سازمان از مسیر استقراض از نظام بانکی تأمین می‌شد، شاهد تحمیل هزینه‌ای 67 هزار میلیارد تومانی به سازمان می‌بودیم.

موسوی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران گفت: همه دستاوردهای دولت سیزدهم و سازمان تأمین‌اجتماعی در این دولت، با تبعیت از مدل مدیریت جهادی دفاع مقدس حاصل شده است و همکاران ما در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی برای حل چالش‌های بزرگی مانند ناترازی منابع و مصارف، با روحیه جهادی، استوارانه و با فداکاری و ایثار، به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت و تلاش کرده‌اند.

وی افزود: درحال حاضر در سازمان تأمین‌اجتماعی 57 پروژه درمانی در حال ساخت و 115 پروژه در حال بررسی و طراحی داریم و بیمارستان‌های در حال ساخت سازمان، از پروژه‌های مهم توسعه ظرفیت نظام سلامت کشور هستند که ما در این بخش به دنبال آن هستیم که کم برخورداری برخی مناطق را پوشش دهیم. در مرکز درمانی تخصصی چناران نیز امیدواریم با حمایت و مساعدت مسئولان محلی، نیروی انسانی متخصص را تقویت کنیم و با ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌شدگان، بتوانیم رضایت مخاطبان را جلب کنیم.

در این مراسم همچنین حسین امامی‌راد نماینده مردم چناران و گلبهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درمانگاه تخصصی تأمین‌اجتماعی چناران، نیازهای درمانی مردم شهرهای چناران و گلبهار را تأمین می‌کند، از مسئولان تأمین‌اجتماعی بابت ساخت این درمانگاه تشکر کرد.

محسن مه‌آبادی فرماندار چناران نیر در این مراسم با اشاره به این‌که افتتاح درمانگاه تخصصی تأمین‌اجتماعی چناران کمک بزرگی در مسیر خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم گلبهار و چناران کرده است، تأکید کرد: چناران با جمعیت ۱۱۰ هزار نفری، بیمارستان دولتی ندارد و بیمارستان ثامن‌الائمه(ع) از موقوفات است که به مردم چناران و گلبهار خدمات‌رسانی می‌کند و با افتتاح درمانگاه تخصصی تأمین‌اجتماعی چناران، کمک بزرگی در مسیر خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم گلبهار و چناران شده است.

فرماندار چناران با اشاره به این‌که نزدیک به ۸۰ هزار بیمه‌شده در چناران و گلبهار داریم، بیان کرد: ما پیشنهاد می‌کنیم که درمانگاه تخصصی تأمین‌اجتماعی چناران به یک پلی‌کلینیک مجهز و پیشرفته تبدیل شود و امیدواریم که با همکاری مسئولان این مهم تحقق یابد.

دکتر علی رضازاده مدیر درمان تأمین‌اجتماعی خراسان رضوی نیز در مراسم افتتاح ساختمان جدید درمانگاه تخصصی تأمین‌اجتماعی چناران، گفت: ۷۲ هزار بیمه‌شده شهرهای چناران و گلبهار از خدمات درمانگاه تخصصی تأمین‌اجتماعی چناران بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: با افتتاح درمانگاه تخصصی چناران ۷۲ هزار بیمه‌شده شهرهای چناران و گلبهار از خدمات این درمانگاه تخصصی بهره‌مند خواهند شد.

 لازم به ذکر است  کار ساخت درمانگاه تامین اجتماعی چناران در زمینی به مساحت  4100 مترمربع  و زیربنای 1882 مترمربع در دو طبقه  در ابتدای سال 1400 ساخت آن  توسط شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران آغاز  شد و با اعتبار 45 میلیارد تومان در حوزه عمرانی و 22 میلیارد تومان در حوزه تجهیزات ساخته شده است.

این درمانگاه شامل بخش های معیانه عمومی و تخصصی، بستری مردان و زنان، اورژانس، دندانپزشکی، آزمایشگاه، داروخانه و اتاق عمل سرپایی، اتاق احیاء، پزشک عمومی و… می باشد.