همایش بزرگداشت روز مهندس با حضور مدیران و کارکنان حوزه فنی مهندسی سازمان تامین اجتماعی برگزار شد

همایش بزرگداشت روز مهندس با حضور دکتر حبیب‌الله حسن‌خانلو، قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، مهندس محسن سرخو، عضو هیأت مدیره و تعدادی از مدیران و کارکنان حوزه‌های فنی و مهندسی این سازمان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محسن سرخو، عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در این همایش با تبریک فرا رسیدن روز مهندس اظهار داشت: در سال آینده مبلغ 9 هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی تخصیص یافته است و طراحی حدود 100 پروژه عمرانی برای سال 1401 در دست اقدام قرار خواهد گرفت. پیش‌بینی ما این است که این پروژه‌ها در سال دوم و سوم یعنی در سال 1403 به اوج می‌رسند و هزینه بیشتری برای تکمیل آنها مورد نیاز خواهد بود.

مهندس قائم موهبتی، مشاور عالی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: املاک سازمان تأمین اجتماعی عمدتاً در اختیار مراکز بیمه‌ای، درمانی و سایر واحدهای اجرایی قرار دارند. نگهداری از این املاک و مستغلات موضوع بسیار مهمی است. حدود 10 واحد مختلف سازمان تأمین اجتماعی با حوزه املاک و ابنیه دارای ارتباط و تعامل کاری هستند و انسجام و هم‌افزایی واحدهای مختلف ذی‌ربط اهمیت زیادی دارد.

مهندس علی فرج‌زاده‌ها مدیرکل دفتر فنی و مهندسی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این همایش گفت: در حوزه عمرانی علاوه بر احداث ساختمان که معمولا حوزه مهندسی را با احداث ساختمان‌ها می‌شناسند؛ موضوع ارائه خدمات مهندسی نیز از مهمترین مسائل و اولویت‌ها محسوب می‌شود. خدمات فنی و مهندسی پیش از شروع عملیات احداث تا پس از تکمیل و تحویل ساختمان در بخش نگهداری و تعمیر ابنیه وظایف متعددی را بر عهده دارد و بایستی این موضوع را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: با توجه به گستردگی و حساسیت مسئولیت همکاران شاغل در حوزه فنی و مهندسی سازمان تأمین اجتماعی در استان‌ها انتظار داریم که زحمات این عزیزان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

دکتر هوشنگ فولادی، مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: توسعه خدمات درمانی و ارتقاء هتلینگ با همکاری و تلاش دفتر فنی و مهندسی و تمامی بخش‌های مرتبط با این حوزه در حال اجرا است. در حال حاضر 61 پروژه درمانی در قالب سطح‌بندی در دست طراحی و اجرا داریم و در 28 بیمارستان نیز برنامه احداث ساختمان مستقل برای درمانگاه در دست بررسی و اقدام است که همه این اقدامات با تلاش و زحمات همکاران حوزه فنی و مهندسی پیگیری و اجرایی می‌شوند.