تأکید دکتر عبدالملکی بر ضرورت “امیدآفرینی” مهم‌ترین عنصر در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی، “امیدآفرینی” است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدآفرینی، همسو با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، باید راهبرد اصلی روابط‌عمومی‌های وزارت مردم باشد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر «حجت‌الله عبدالملکی» در همایش ملی «جهادگران امیدآفرین وزارت مردم» که با حضور مدیران روابط‌عمومی‌های ادارات کل استانی و سازمان‌ها و صندوق‌های تابعه این وزارتخانه برگزار شد، با تقدیر از اهتمام ارزشمند حوزه روابط‌عمومی وزارت مردم بر انعکاس خدمات و دستاوردهای این وزارتخانه، اظهار داشت: وزارت مردم، اجتماعی‌ترین وزارتخانه دولت است و از این رو فعالیت‌های اطلاع‌رسانی در آن اهمیت فراوانی دارد.

 وی با بیان اینکه در حوزه تأمین‌اجتماعی، بهزیستی و فنی‌و‌حرفه‌ای جمعیت زیادی را تحت پوشش داریم، بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد مردم با این وزارتخانه در ارتباطند و حل دغدغه‌های آنان باید در اولویت ما باشد.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چهار کلان پروژه متناسب با عرصه زندگی مردم و ناظر بر “کار، آتیه، رفاه و اموال مردم” در این وزارتخانه تعریف شده که در مدت  نُه ماهی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، بالغ بر 226 اقدام قابل توجه در این وزارتخانه و در محورهای یادشده انجام شده که تشریح و تبیین این اقدامات برای مخاطبان، از سوی دستگاه رسانه‌ای و روابط‌عمومی‌های وزارت، کاری بسیار ضروری و در مسیر امیدآفرینی برای مردم است.

 دکتر عبدالملکی افزود: در راه ایجاد تمدن نوین اسلامی و مقدمه‌سازی ظهور، مهمترین عنصر امیدآفرینی است. در گام دوم انقلاب، امید مبتنی بر ظرفیت‌های واقعی کشور باید از طریق جهاد تبیین شکل بگیرد و این باید چشم‌انداز و راهبرد کارشناسان رسانه‌ای ما باشد.

براساس این گزارش، «علی آقامحمدی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این همایش با ارائه گزارشی از برنامه‌های اقتصادی و حمایتی نظام برای اقشار مختلف مردم، رسالت جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی را  برقراری عدالت در جامعه  دانست و افزود: در جامعه‌ای که در آن فاصله بین طبقات مختلف مردم زیاد است،  عدالت به معنای مساوات و توزیع یکسان امکانات و حمایت‌ها نیست و در حکومت اسلامی باید به کسانی که فاقد توانمندی لازم برای اداره زندگی خود هستند و نیز افرادی که مستعد هستند ولی امکان رشد آنها فراهم نشده است، به‌صورت ویژه توجه شود.

وی با بیان اینکه در ایران، یک میلیون و هشتصد هزار نفر غیرقابل توانمندسازی هستند، ادامه داد: لیست این افراد که به علت کهولت سن، بیماری یا معلولیت یا هر علت دیگر، غیرقابل توانمندسازی هستند، با کد ملی مشخص شده است و باید به این افراد برای ادامه زندگی، کمک‌رسانی جدی و مستمر انجام شود.

وی بهره‌مندی از بیمه اجتماعی را حق همه مردم ایران دانست و با تأکید بر اینکه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه تأمین اجتماعی، از بنیادی‌ترین اسناد برای تحقق آرمان عدالت است که با اجرای درست و دقیق این سیاست‌ها از انتقال فقر از یک نسل به نسل دیگر جلوگیری خواهد شد، افزود: بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، باید همه آحاد جامعه دارای پوشش تأمین‌اجتماعی باشند و این وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای همه و از جمله برای برای یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری که توان بازیابی و توانمندسازی ندارند، در قالب‌های مختلف خدمات تأمین‌اجتماعی را مهیا و ارائه کند.

آقامحمدی از مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌ها خواست که فقط به اطلاع‌رسانی و تبلیغ در مورد این موضوع که چه کارهایی انجام شده نپردازند، بلکه زبان گویای خواست‌ها و نظرات مردم باشند. وی افزود: روابط‌عمومی باید زنده، سرحال و پویا باشد و مدیران دستگاه‌ها را متوجه وظایف اصلی و ماموریت‌های مهم دستگاه کند.

سیدمرتضی موتورچی، رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این همایش از رونمایی شبکه انتشار و ‌اطلاع‌رسانی وزارت مردم (مروارید)‌ خبر داد و افزود: هدف اصلی ایجاد این سامانه، اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای جهاد تبیین و امیدآفرینی از طریق اطلاع‌رسانی اقدامات و دستاوردهای وزارت مردم است.