همزمان با شانزدهمین سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به استان کرمان؛ پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی رفسنجان افتتاح شد
همزمان با شانزدهمین سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به استان کرمان؛

پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی رفسنجان افتتاح شد

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در شانزدهمین سفر استانی، وارد کرمان شد و پس از قرائت فاتحه بر مزار شهید سرافراز سرلشگر قاسم سلیمانی و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، برای افتتاح پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی رفسنجان، عازم این شهرستان شد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در دیدار با دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: تأمین‌اجتماعی یکی از مراکزی است که با واقعیت‌ها و حرکت‌های آرمان خواهانه‌ همراه است و برای بهبود شرایط زندگی مردم تلاش می‌کند. تأمین‌اجتماعی با افرادی مواجه است که باید به آنها خدمت بدهد در عین حال یکی از منابع مالی سازمان نیز همین افراد هستند، لذا این سازمان باید قدرت مانور زیادی داشته باشد و کار را جلو ببرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: معمولا بیمه‌های ما با منابع مالی که در اختیار دارند نسبت به آنچه که باید ارائه بدهند، دچار کسری بودجه می‌شوند درنتیجه باید از سایر منابع مالی دیگر کمک بگیرند که خوشبختانه تأمین‌اجتماعی در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

امام جمعه کرمان همچنبن گفت: گستره ارائه خدمات تأمین‌اجتماعی، نیاز به توسعه در همه مناطق کشور دارد. همچنین این سازمان باید به طرف تکمیل خدمات حرکت کند و فاصله خود را از سایر بیمه‌ها بیشتر کند. توسعه فراگیر در صنوف مختلف نیز باید مورد توجه سازمان تأمین‌اجتماعی قرار بگیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این دیدار گفت: توفیقی نصیب شد که در شهر کرمان و دیار سردار مقاومت شهید سپهبد سلیمانی حضور پیدا کنیم. یکی از دلایل حضور ما در استان‌ها، ارزیابی میدانی خدمات سازمان است که در این راستا همه معاونت‌ها نیز حضور پیدا می‌کنند و خروجی آن مصوباتی برای بهبود و توسعه خدمات تامین‌اجتماعی در مناطق مختلف است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: تأمین‌اجتماعی یک نهاد اجتماعی، اقتصادی است که در بعد کمک به ارتقای سرمایه اجتماعی، منحصر به فردترین دستگاه در کشور به شمار می‌رود. ۴۵ میلیون نفر در کشور تحت پوشش تأمین‌اجتماعی هستند یعنی بیش از ۵۳ درصد مردم تحت‌پوشش این سازمان هستند. قبل از انقلاب تنها ۲۰ درصد مردم تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند و امروز بیش از ۷۳ درصد آحاد جامعه تحت پوشش یکی از بیمه‌های اجتماعی کشور هستند که ۵۳ درصد آن تحت‌پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارند.

دکتر موسوی با اشاره به اینکه امروز ۱۰۰ درصد افراد جامعه تحت پوشش بیمه‌های درمانی هستند، افزود: در حوزه درمان قبل از انقلاب در تامین‌اجتماعی تنها ۲۰ مرکز درمانی داشتیم اما امروز ۳۹۳ درمانگاه و مراکز تخصصی و بیمارستان مجهز تأمین‌اجتماعی در کشور درحال ارائه خدمات هستند. در ۱۰ ماه گذشته برخی از بیماری‌های خاص ۱۰۰ درصد تحت پوشش قرار گرفتند. یکی دیگر از اقدامات موثر سازمان این بود که زوجین نابارور نیز تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ما بسیار راهگشا است. در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، چالش‌های نظام رفاه و تأمین‌اجتماعی کشور نقطه‌زنی شده و علاوه بر آن راهکارهای مقابله با چالش‌ها نیز دیده شده است‌.

دکتر موسوی با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان، تصریح کرد: نگاه ما این است که براساس منابع موجود، حقوق مردم براساس عدالت ادا شود که خوشبختانه در این راستا افزایش حقوق بازنشستگان براساس مصوبه شورای عالی کار مصوب شد که در این ماه احکام جدید صادر و پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان برای افتتاح پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی رفسنجان و بازدید از شعبه تأمین‌اجتماعی رفسنجان، عازم این شهرستان شد. پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی رفسنجان طی مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین محلی به بهره‌برداری رسید. این مرکز درمانی در زمینی با زیربنای 3817 متر مربع و با 13 میلیارد تومان هزینه احداث شده است. از جمله خدمات ارائه شده در پلی‌کلینیک تخصصی تأمین‌اجتماعی رفسنجان می‌توان به خدمات پزشکی، دندانپزشکی، داروخانه، آزمایشگاه و رادیولوژی اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی پس از افتتاح پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی رفسنجان از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرد و به گفتگو با بیماران و مراجعه‌کنندگان پرداخت. دکتر موسوی از تلاش‌های کارکنان این مرکز درمانی برای خدمت به بیماران تشکر کرد و خدمت به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی رفسنجان که اکثر آنان از کارگران زحمت‌کش شاغل در این منطقه هستند، افتخاری ارزشمند برای تأمین‌اجتماعی و کادر درمان این سازمان دانست.

دکتر موسوی از تلاش‌های مهندسان و کارگران برای احداث پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که خدمت‌رسانی به بیماران در ساختمان جدید زمینه‌ساز خدمت شایسته‌تر به بیماران و افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی شود و کارکنان نیز بتوانند در فضایی بهتر به فعالیت بپردازند.

دیدار مردمی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با مردم رفسنجان در محل شعبه تأمین اجتماعی شهید باقری رفسنجان برگزار شد و دکتر موسوی با تعدادی از بیمه شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی این شهرستان به گفتگو نشست و دستوراتی را برای حل مشکلات برخی از آنان صادر کرد.

دکتر موسوی پس از افتتاح پلی‌کلینیک و بازدید از شعبه رفسنجان عازم سیرجان شد. صبح فردا نیز طی مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی طرح توسعه بیمارستان دکتر غرضی سیرجان به بهره‌برداری می‌رسد.