موفقیت تأمین‌اجتماعی در طرح‌های نوآورانه بین‌المللی

مدیر کل امور بین‌الملل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: “سازمان تأمین‌اجتماعی در رقابت‌های اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی (ایسا) با موضوع طرح‌های نوآوری موفق به کسب جایزه ویژه در ۲ طرح شد و علاوه بر آن در ۷ طرح جایزه تجربه موفق و در ۲۸ طرح نیز گواهی تجربه موفق را کسب کرد.”

دکتر حسین مشیری در نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم که در ساختمان این وزارتخانه در حال برگزاری است، با اشاره به اجلاس اخیر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی، افزود: “یکی از برنامه‌های این اجلاس برگزاری طرح رقابت کشورهای آسیا و اقیانوسیه در زمینه طرح‌های نوآورانه حوزه تأمین‌اجتماعی بود. در این برنامه که هر سه سال یک‌بار برگزار می‌شود و امسال سومین دوره برگزاری آن بود، حدود ۱۲۸ طرح از کشورهای آسیایی برای این اتحادیه ارسال شده بود.”

مدیرکل امور بین الملل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: “پس از اعلان فراخوان در تأمین‌اجتماعی، تعداد زیادی از طرح‌های نوآورانه دریافت شد که از بین آن‌ها ۴۲ طرح انتخاب و به اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی ارسال شد. در آنجا پس از انجام داوری مرحله اولیه، طرح‌های منتخب به داوری مرحله دوم رسید و پس از اعلام نتیجه در روزهای اخیر، ۲ طرح سازمان تأمین‌اجتماعی موفق به اخذ جایزه ویژه شد. همچنین ۷ طرح این سازمان جایزه تجربه موفق را کسب کرد و ۲۸ طرح نیز جایزه گواهی تجربه موفق را به دست آورد. برای نخستین‌ بار بود که این تعداد از طرح‌های ارسالی موفق به کسب امتیاز شده بودند که نشان‌دهنده جدی گرفتن مسائل سازمان تأمین اجتماعی در حوزه بین‌الملل است.”

مشیری با اشاره به جایگاه ایران در اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی، اظهار کرد: “خدمات هجده‌گانه تأمین‌اجتماعی در منطقه کم‌نظیر است و تعهدات کوتاه‌مدت، بلند مدت و درمان تأمین‌اجتماعی در منطقه سرآمد است. ایران چندین دوره عضو هیات رئیسه ایسا و عضو مشورتی آن است. امسال نیز ایران عضو کمیته انتخابات آن برای انجام داوری و بررسی صلاحیت‌ کاندیداها جهت انتخابات دبیرکل، رئیس و معاونان این نهاد بینالمللی شده است که در اکتبر امسال برگزار می‌شود.”

مدیر کل امور بین الملل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین نقش اداره‌ کل بین‌الملل سازمان را در برقراری تعامل و انتقال تجارب کشورها در حوزه تأمین‌اجتماعی موثر دانست.