مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: پیگیری جدی و مستمر مصوبات سفرهای استانی/ مصوبات سفرهای استانی در نهایت باید منجر به رفع مشکلات شود
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد:

پیگیری جدی و مستمر مصوبات سفرهای استانی/ مصوبات سفرهای استانی در نهایت باید منجر به رفع مشکلات شود

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: جلسات رسیدگی و پیگیری مصوبات سفرهای استانی به صورت جدی و مستمر در سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار می‌شود و اجرایی شدن مصوبات این سفرها را با جدیت پیگیری می‌کنیم. رفتار انقلابی به این معنی است که در موقعیت‌های مختلف و در زمان سختی‌ها بتوانیم به بهترین نحو به تکلیف خود عمل و از سستی و رخوت در انجام کارهای اساسی جلوگیری کنیم. ما 24 سفر استانی داشته‌ایم و پیگیری مصوبات سفرها در نهایت باید منجر به رفع مشکلات شود.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در جلسه بررسی و ارزیابی اجرای مصوبات سفرهای استانی به استان‌های آذربایجان‌غربی، مازندران و اردبیل که با حضور مدیران واحدهای ستادی و ارتباط وبیناری با مدیران این استان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: در برخی پروژه‌ها با وجود تأمین اعتبار و انجام مقدمات مورد نیاز، با مشکلاتی مواجه هستیم و در برخی موارد پروژه‌ها با تأخیر همراه است. عمده مسایلی که اجرای مصوبات سفرهای استانی باید مورد توجه باشد، هماهنگی بین واحد‌های مختلف سازمان است.

دکتر موسوی گفت: به منظور افزایش هماهنگی و پیگیری دقیق‌تر، جلسات رسیدگی و پیگیری مصوبات سفرهای استانی به صورت مستمر در سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار می‌شود و قطعاً اجرایی شدن مصوبات را با جدیت پیگیری می‌کنیم. مصوبات سفرهای استانی با رعایت ملاحظات سازمانی و ضوابط قانونی به تصویب می‌رسد. واحد‌های تخصصی سازمان نیز نظرات کارشناسی را لحاظ می‌کنند و روند قانونی اجرای مصوبات نیز با رعایت دوره زمانی پیگیری می‌شود. پیگیری مداوم برای رفع مشکلات و ارتقا خدمات مهم‌ترین موضوعی است که باید مورد توجه تمامی مدیران قرار گیرد. در شرایط سخت، تمایل به قرار گرفتن در حاشیه امن خطا است و باید در شرایط سخت کاری بتوانیم به تعهدات خود به خوبی عمل کنیم. رفتار انقلابی به این معنی است که در موقعیت‌های مختلف و در زمان سختی‌ها بتوانیم به بهترین نحو به تکلیف خود عمل و از سستی و رخوت در انجام کارهای اساسی جلوگیری کنیم. اگر کارها را به صورت اصولی و با قوت پیش ببریم امکان رفع مشکلات را خواهیم داشت. ما 24 سفر استانی داشته‌ایم و پیگیری مصوبات سفرها در نهایت باید منجر به رفع مشکلات شود.

دکتر موسوی گفت: با وجود محدودیت‌های مالی سازمان، سعی شده است که در زمینه اجرای پروژه‌هایی که در دستور کار قرار می‌گیرند و عملیات آنها شروع می‌شود، تأمین مالی به نحو مناسبی انجام ‌شود. در جریان سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی نیز به پروژه‌های در دست اجرا توجه ویژه صورت می‌گیرد تا به سرعت مشکلات احتمالی برطرف شود. تأکید ما در پروژه‌های عمرانی این است که برآنچه مورد تایید قرار می‌گیرد و برنامه‌هایی که طراحی می‌کنیم، پایبند باشیم و مطابق برنامه‌های طراحی شده، پروژه‌ها را پیش ببریم. مقررات و رویه‌های کارشناسی در تمامی پروژه‌ها باید به دقت اجرا شود. قبل از شروع پروژه باید تمامی ابعاد آن براساس آینده‌پژوهی و نیازهای آتی به دقت بررسی شود و مراحل پیشرفت پروژه نیز با برنامه زمان‌بندی شده اجرا شود. باید همه واحدهای تخصصی همت کنند و بر عهدی که می‌بندند و تعهدی که برای پیشبرد کارها می‌دهند به خوبی پایبند باشند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر ضرورت دقت در اجرای تمامی مقررات و رویه‌های کارشناسی و نیز توجه به صرفه و صلاح سازمان در تمامی پروژه‌ها، گفت: قبل از شروع هر پروژه، باید تمامی ابعاد آن براساس آینده‌پژوهی و نیازهای آتی به دقت بررسی شود و مراحل پیشرفت پروژه نیز با برنامه زمان‌بندی شده اجرا شود. باید همه واحدهای تخصصی همت کنند و بر عهدی که می‌بندند و تعهدی که برای پیشبرد کارها می‌دهند پایبند باشند.

دکتر موسوی ادامه داد: پروژه‌های در دست احداث سازمان در سراسر کشور با روش‌های کارآمد در حال رصد است و مراحل اجرایی تمامی پروژه‌ها به‌صورت مستقیم و نظارت برخط  تحت کنترل است. در برخی پروژه‌ها شاهد هستیم که سرعت لازم برای پیشبرد کار در حد مطلوب نیست. در برخی پروژه‌ها طی سنوات گذشته با مداخلات غیرکارشناسی و غیرتخصصی صورت‌گرفته، خسارت‌هایی به سازمان وارد شده که افراد دخیل و مقصر باید پاسخگو باشند. در برخی شهرها به دلیل اجرای پروژه‌ها خارج از ضوابط سازمانی و عدم رعایت دقیق مقررات؛ هزینه‌ها  و جریمه‌هایی از سوی شهرداری‌ها به سازمان ابلاغ شده که باید به دقت بررسی شود و در صورتی که این جریمه‌ها ناشی از ورود غیراصولی مدیران سابق است، با افراد خاطی برخورد شود و علاوه بر آن رویه‌های سازمان به نحوی اصلاح شود که درآینده از بروز این مسائل جلو‌گیری شود.

دکتر موسوی گفت: واحدهای مختلف سازمان که در طراحی، اجرا و نظارت پروژه‌های عمرانی، مسئولیت دارند، باید به وظایف خود به خوبی عمل کنند. در یک سال گذشته پروژه‌ها را بررسی کردیم و مطالعات دقیقی درباره پروژه‌ها داشته‌ایم و بازدیدهای میدانی زیادی توسط مدیران انجام شده است. در ماه‌های اخیر نیز بررسی‌ها نشان‌دهنده حرکت‌های خوبی برای پیشبرد کارهاست. تغییرات محسوسی در حال وقوع است و امیدواریم نتیجه این تغییرات و تجمیع اراده‌ها منجر به تحول در اجرای پروژه‌ها و رفع مشکلات شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن قدردانی از زحمات همه همکاران و واحدهای دست‌اندرکار پروژه‌ها، تأکید کرد: مرحله بعدی این است که مجموعه واحد‌های دخیل به خروجی نهایی پروژه‌ها دقت کنند و پروژه‌ها مطابق برنامه زمان‌بندی شده اجرا شود. باید پیش‌بینی دقیق از مراحل اجرای پروژه داشته باشیم و از ایجاد مشکل و وقفه در پیشبرد پروژه جلوگیری کنیم و هر واحد وظیفه خود را به بهترین نحو اجرا کند. هر کسی باید وظیفه خود را با قوت انجام دهد. حضور میدانی در پروژه‌ها را جدی بگیرید و تمامی همکاران در پیشرفت پروژه‌ها به‌ویژه پروژه‌های درمانی وظایف خود را به خوبی انجام دهند.