دکتر موسوی در مراسم افتتاح و آغاز عملیات ۷۸ پروژه عمرانی تأمین‌اجتماعی در 23 استان: توسعه ظرفیت‌های خدمت‌رسانی تأمین‌اجتماعی با قوت ادامه خواهد یافت
دکتر موسوی در مراسم افتتاح و آغاز عملیات ۷۸ پروژه عمرانی تأمین‌اجتماعی در 23 استان:

توسعه ظرفیت‌های خدمت‌رسانی تأمین‌اجتماعی با قوت ادامه خواهد یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۷۸ پروژه درمانی و بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی سراسر کشور که در آستانه سالروز میلاد مسعود منجی عالم بشریت و با حضور جمعی از مسئولان کشوری در محل بیمارستان نوبنیاد هدایت تهران و به‌صورت برخط در ارتباط با 23 استان برگزار شد، با اشاره به اینکه خدماتی که در حوزه‌های مختلف اجتماعی از جمله حوزه بیمه‌های اجتماعی و تأمین‌اجتماعی در سال‌های پس از انقلاب ارائه شده، با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، گفت: از آغاز دولت مردمی سیزدهم و استقرار مدیریت جدید در سازمان تأمین‌اجتماعی، منابع خوبی برای توسعه پروژه‌های عمرانی به‌ویژه پروژه‌های درمانی مناطق کمتر برخوردار اختصاص داده شد و برای سال جاری با رشد ۱۱۴ درصدی نسبت به سال‌های پیش، ۹۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و توسعه پروژه‌های عمرانی در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی در نظر گرفته شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در این مراسم ضمن تبریک اعیاد مبارک شعبانیه و ولادت مسعود حضرت بقیه‌الله الاعظم حضرت حجت‌بن‌الحسن (عج) گفت: در حکمرانی تأمین‌اجتماعی عمدتاً دو کارکرد دنبال می‌شود؛ یکی تأمین معیشت و جبران خطرات احتمالی درآمد و مورد دوم توسعه خدمت در راستای ایجاد رفاه به‌ویژه توسعه خدمات حوزه سلامت است که به نوعی زیرساخت همه مسائل است.

وی افزود: اگر یک نگاه کلی در فرآیند خدمت‌رسانی در نظام داشته باشیم در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، می‌توان گفت انقلابی در حوزه خدمات اجتماعی به‌خصوص حکمرانی تأمین‌اجتماعی که کیفیت زندگی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد رقم خورده است.
دکتر موسوی در ادامه گفت: در قبل از انقلاب حدود ۲۰ درصد از جمعیت ۳۵ میلیونی جامعه ایران تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند، اما امروز بالغ بر ۷۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند. پوشش بیمه درمانی نیز با اتفاق بسیار بزرگی که در دولت مردمی سیزدهم افتاد، به حدود صددرصد رسیده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه خدماتی که در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه بیمه‌های اجتماعی و تأمین‌اجتماعی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب به مردم ارائه شده، با خدمات قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، گفت: امروز مفتخریم که با وجود رسیدن نسبت پشتیبانی به عدد 4.2 نفر بیمه‌شده به ازای هر مستمری‌بگیر، به بیش از ۷ میلیون نفر بازنشسته مستمری ماهانه پرداخت می‌کنیم درحالی‌که قبل از انقلاب با وجود نسبت پشتیبانی 22 نفر بیمه‌پرداز به ازای یک مستمری‌بگیر، تنها ۸۰ هزار بازنشسته تحت پوشش تأمین‌اجتماعی بودند.
وی افزود: امروز با وجود مساله ناپایداری منابع، یکی از اولویت‌های اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی توسعه خدمات است که با سلامت و معیشت مردم در ارتباط است. در همین راستا با تلاش‌هایی که صورت گرفته، امروز شاهد بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۷۸ پروژه عمرانی تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور هستیم.
دکتر موسوی با اشاره به دستاوردهای سازمان در حوزه هوشمندسازی، اظهار داشت: نسخه الکترونیک به عنوان زیرساخت نظام ارجاع و پزشک خانواده و نیز پرونده الکترونیک سلامت، تا قبل از آغاز به کار دولت مردمی سیزدهم ۶۰ درصد پیشرفت داشت، اما امروز پیشرفت این پروژه به بیش از ۹۵ درصد رسیده است. همچنین امروز ۱۸۰ کلینیک تخصصی دیابت و فشار خون در سازمان تأمین‌اجتماعی داریم که تا قبل از این دولت تعداد این مراکز تنها ۵ مرکز بود.
وی افزود: در حوزه بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز توسعه ۸۰ درصدی خدمات را شاهد بوده‌ایم و سهم سازمان تامین‌اجتماعی در پرداخت حق بیمه، رشد ۱۲۰ درصدی داشته است. همچنین طی این مدت در اجرای طرح دارویار در کنار وزارت محترم بهداشت ایستادیم تا این طرح به بهترین نحو اجرا شود. بیماری‌های صعب‌العلاج و همچنین خدمات ناباروری نیز در این دولت تحت پوشش بیمه درمان قرار گرفت و پرداخت فرانشیز در مراکز غیرملکی سازمان برای افراد بالای ۶۵ سال تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی به صفر رسید.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های درمان مستقیم در این دوره مورد توجه قرار گرفته است، گفت: روزانه بالغ بر یک میلیون نفر خدمات سرپایی و ۱۳ هزار نفر نیز خدمات بستری در مراکز درمانی ملکی و مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی دریافت می‌کنند و این سازمان عمده‌ترین خریدار خدمات درمانی و دومین تولید‌کننده خدمات درمان در کشور است.
وی با اشاره به اینکه پروژه احداث ساختمان نوبنیاد بیمارستان هدایت نزدیک به یک دهه مورد بی توجهی قرار گرفته و به نتیجه نرسیده بود، گفت: در آغاز دولت مردمی سیزدهم، منابع خوبی برای توسعه پروژه‌های عمرانی به‌ویژه پروژه‌های درمانی در مناطق کمتر برخوردار اختصاص داده شد و برای سال جاری با رشد ۱۱۴ درصدی نسبت به سال‌های پیش، ۹۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و توسعه پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شد.
دکتر موسوی در ادامه اظهار داشت: مجموع تخت‌هایی که امروز در پروژه‌های ایجادی و توسعه ای مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و به نظام درمان کشور اضافه می‌شود، 256 تخت عادی و 64 تخت ویژه است  و مجموع ارزش ریالی پروژه‌هایی که بهره‌برداری می‌شود حدود ۳۹ هزار میلیارد تومان است که برای یک هزار و 100 نفر نیز اشتغالزایی خواهد داشت.
وی با ابراز امیدواری نسبت به استمرار توسعه ظرفیت‌های درمان مستقیم که اولویت راهبردی سازمان تأمین‌اجتماعی است، گفت: با همکاری دولت مردمی سیزدهم و وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین همراهی مجلس انقلابی، از آغاز این دولت ۱۸۰ هزار میلیارد تومان تأدیه بدهی دولت به سازمان انجام شده که بی‌سابقه بوده است  و به همین واسطه در ابتدای سال جاری تسویه بدهی سازمان به نظام بانکی را که بزرگترین تسویه بدهی به نظام بانکی بعد از انقلاب بوده شاهد بودیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن تشکر از حمایت دولت مردمی سیزدهم و وزارت تعاون، کار رفاه اجتماعی و نمایندگان محترم مجلس خصوصاً اعضا و رؤسای کمیسیون بهداشت‌ودرمان و کمیسیون اجتماعی به خاطر و همچنین تقدیر از زحمات مدیران استانی اعم از استانداران، فرمانداران، شهرداران، پیمانکاران و همه کسانی که در اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی این سازمان مشارکت و همکاری داشته‌اند، گفت: ان‌شاءلله در سال آینده نیز روند توسعه پروژه‌های عمرانی ادامه خواهد یافت. در نیمه اول سال آینده افتتاح یک بیمارستان در آبادان و در انتهای سال ۱۴۰۲ نیز بهره‌برداری از طرح توسعه و نوسازی بیمارستان فیاض‌بخش را در برنامه خواهیم داشت.