با حضور سرپرست وزارت کار و مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در استان زنجان در ششمین روز از هفته دولت؛
با حضور سرپرست وزارت کار و مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در استان زنجان در ششمین روز از هفته دولت؛

خط تولید جدید کارخانه نخ تایر صبا از شرکت‌های حوزه اقتصادی تأمین‌اجتماعی افتتاح شد

پروژه ملی “استیل کورد” در کارخانه نخ تایر صبا – از شرکت‌های متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی در استان زنجان – در ششمین روز از هفته دولت، با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل و مدیران شستا و نیز مسئولان استانی از جمله استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، کارخانه نخ تایر صبا از شرکت‌های زیرمجموعه شستا  و بزرگ‌ترین تولیدکننده منسوج استخوان‌بندی و پارچه‌های صنعتی در منطقه خاورمیانه است. این شرکت توانسته است با وجود تحریم‌های ظالمانه اقتصادی در سال‌های اخیر و محیط رقابتی امروز، مسیر رشد و توسعه را در پیش بگیرد.
فاز اول کارخانه تولید استیل‌کورد که با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل و مدیران مجموعه شستا، مدیران ارشد استان زنجان ازجمله استاندار و همچنین نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان به بهره‌برداری رسید ظرفیت تولید سالانه ۱۲ هزار تن محصول را دارد و هزینه سرمایه‌گذاری فاز اول این پروژه ۳۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی آن حدود ۲۵۰ نفر به طور مستقیم است.
با بهره‌برداری از این پروژه ملی، شرکت نخ‌تایر صبا تنها شرکت در خاورمیانه و همچنین از معدود شرکت‌هایی در جهان خواهد بود که محصولات متنوعی در صنعت استحکام‌دهنده‌های انواع تایر تولید می‌کند. همچنین این طرح به لحاظ دانش و تکنولوژی بالا، اشتغال‌زایی و منحصر به فرد بودن، برای استان زنجان اهمیت بالایی دارد.
براساس این گزارش، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم بهره‌برداری از فاز اول کارخانه تولید استیل‌کورد گفت: از مدیران، مهندسان و کارگرانی که برای توسعه این کارخانه تلاش کردند و همچنین از مسئولان محترم استان زنجان به‌ویژه استاندار زنجان که با پیگیری مجدانه و بازدیدهای میدانی برای رفع مشکلات و تسریع در کار حمایت مورد نیاز را به عمل آوردند تشکر می‌کنیم که این حمایت‌ها و تلاش‌های کارکنان، موجب شد این کار بزرگ مهندسی در زمان بسیار مناسبی به نتیجه رسیده است.
دکتر محمدهادی زاهدی وفا افزود: در طول سنوات متمادی افراد مختلفی برای استقلال و پیشرفت کشور تلاش کرده‌اند و ما امروز وظیفه سنگینی برعهده داریم و باید فرصت خدمت به مردم را مغتنم بشماریم و برای پیشرفت کشور گام‌های بلندتری برداریم. ما باید اقدامات لازم را برای پیشرفت کشور به عمل آوریم و کارهایی را که بر زمین مانده است را به نتیجه برسانیم. امسال سال تولید دانش‌بنیان است و باید ضریب دانش بنیانی تولیدات صنایع کشور را بالا ببریم و اقتصادی توانمند، پیشرفته و قابل رقابت در سطح جهان بسازیم و این تنها با توسعه اقتصاد در سایه دانش ممکن خواهد بود چراکه اشتغال پایدار در گرو تولید دانش‌بنیان است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدلله (ع) و ایام ماه صفر، تبیین عملکرد و خدمات دولت و دستگاه‌های عمومی و خدمت‌رسان به مردم را خصوصاً در ایام خاصی نظیر هفته دولت یک ضرورت و اقدامی جهادی دانست و گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در سه بخش بیمه، درمان و سرمایه‌گذاری فعال است و چالش‌هایی را نیز از گذشته به همراه خود دارد که از میان این چالش‌ها، مدیریت پایداری منابع یکی از محوری‌ترین مسائل سازمان است.


دکتر میرهاشم موسوی افزود: علاوه بر تلاش برای مدیریت مسائل بیمه‌ای و کنترل هزینه‌ها، یکی از راهبردی‌ترین رویکردها در سازمان تأمین‌اجتماعی، افزایش بازدهی در حوزه سرمایه‌گذاری است. در این شرکت از یک‌سو بحث تولید و توجه به زنجیره تأمین، باعث اشتغال‌زایی و از سوی دیگر منجر به سوددهی شده است که جای تشکر دارد. اهمیت این موضوع وقتی مضاعف می‌شود که توجه داشته باشیم؛ دارایی‌های موجود در صندوق سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی متعلق به محترم‌ترین اقشار جامعه یعنی کارگران و بازنشستگان معزز است. امروز نیز با افتخار اعلام می‌کنیم با استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص که غالباً هم جوان هستند؛ این کارخانه از مرحله تعطیلی به مرحله سوددهی و توسعه رسیده است.
وی افزود: ده ماه پیش وقتی برای افتتاح پروژه ایربگ به این کارخانه آمدیم، نسبت به وعده‌ای که برای افتتاح این خط تولید در کمتر از یک سال مطرح شد؛ مردد بودیم؛ اما امروز با همت انجام شده، این خط آماده بهره‌برداری است و این مدل می‌تواند تبدیل به الگویی برای سایر حوزه‌های صنعتی شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: در هنگام معرفی تیم مدیریتی جدید در سازمان تأمین اجتماعی در دولت انقلابی، برخی ادعا می‌کردند که تیم جدید مدیریتی سازمان برای پرداخت حقوق ماه اول نیز دچار مشکل می‌شوند؛ امروز اما بعد از یک سال و به همت همکاران سازمان تأمین‌اجتماعی و در تعامل مثبت با دولت مردمی و مجلس انقلابی، نه‌تنها پرداخت حقوق بازنشستگان حتی برای یک روز دچار تأخیر نشده، بلکه به لطف خدا بخش اعظم بدهی سازمان به نظام بانکی که از سال ۹۴ انباشته شده بود؛ با مبلغ ۸۸ هزار میلیارد تومان در هفته تأمین‌اجتماعی تسویه شد.
دکتر موسوی همچنین گفت: بهره‌برداری از ۳۳ پروژه ایجادی و توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف درمانی از دیگر اقدامات مثبت سازمان علی‌رغم همه مشکلات بود و امروز نیز با حضور سرپرست محترم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مقامات استان، یکی دیگر از پروژه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی به بهره‌برداری رسید که در توسعه استان زنجان، تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، ابراهیم بازیان مدیرعامل شستا نیز در آیین افتتاحیه فاز اول خط تولید استیل کورد مجموعه شرکت نخ تایر صبا گفت: در افق ۵ ساله پیش‌رو و در گام دوم انقلاب که ما را به تلاش و همت مضاعف فرا می‌خواند، در مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی تلاش داریم با هدف ساختن ایران قوی، مبتنی بر سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی، به‌عنوان یک مجموعه ارزش‌آفرین و سود‌آفرین ایفای نقش کنیم. این امر محقق نمی‌شود مگر با نگاه تحولی و جهادی. ما امروز با تنگناها و مشکلاتی در اقتصاد روبه‌رو هستیم که جز با نگاه جهادی و تلاش شبانه‌روزی رفع نخواهد شد.
مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه توسعه پروژه استیل کورد شرکت نخ تایر صبا می‌تواند از واردات محصول نهایی این کارخانه جلوگیری کند، در مورد پروژه‌های در حال اجرای شستا گفت: در مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی حدود ۹۰ پروژه شامل ۳۶ پروژه ایجادی، ۲۴ پروژه نوسازی و ۲۹ پروژه توسعه‌ای برنامه‌ریزی شده است. این پروژه‌ها برای به ثمر نشستن به ۶۶ هزار میلیارد تومان تأمین مالی نیاز دارد که امیدواریم با همکاری مسئولان ارشد کشوری و همچنین مسئولان منطقه‌ای، جریان سرمایه‌گذاری را سرعت بخشیم.
گفتنی است محصول پروژه استیل کورد؛ به‌عنوان استحکام‌دهنده سیمی تایر برای انواع تایرهای رادیال اعم از تایرهای PCR (تایر انواع سواری) تایرهای TBR (تایر اتوبوسی کامیون و کشنده‌های بزرگ) و تایر OTR (راهسازی و تایرهای خاص) است. سوله تولید استیل کورد نخ تایر صبا به نام دانشمند هسته‌ای کشور شهید مجید شهریاری مزین شده و آیین افتتاح این پروژه، توسط برادر این شهید بزرگوار انجام گرفت‌.